donderdag, september 17, 2009

oma ;)

Vandaag was ze weer even heeeeeeel dichtbij , ik zat al met de telefoon in mijn hand en tikte haar nummer al in , zomaar een jaar of 10 terug in de tijd denk ik .
Er waren wat vragen , heel diep in mijn zijn en ik wilde graag weten wat zij daar nou van dacht , hoe zij dat nou zag, of anders opa misschien , maar ook opa ( zondag was het zijn verjaardag ) is al een poosje niet meer hier .
Met de telefoon nog in mijn hand dwalen mijn gedachten af naar oma , ze zeggen dat ik op haar lijk en ja soms zie ik het ook wel even , in de spiegel , heel anders en toch ook wel hetzelfde en ooo wat hield ik veel van haar.
Ik mis haar , merk op zo een dag als vandaag , als er vragen boven komen drijven, waar zij vast wel iets op te zeggen had , als ik de blik van een meer levenservaren vrouw/mens op mijn gedachten zou willen.
Oma met wie ik zoveel deelde.
Recht voor zijn raap, zo beleefde ik oma , ze wond er niet vaak doekjes om. En ze was altijd een schouder waar ik mij geborgen gevoeld heb ( en dat mis ik zo )
Ik had graag nog heeeeeeeeeeeel veel met haar willen delen, haar ook Noa en Heller willen laten zien, ze was zo blij met al mijn oudere kinderen en zo intens verdrietig met mij om het sterven van Xaar.
Ik had haar nu de herfst willen laten zien , weer met haar naar Schoorl willen rijden ...............

Oma , je leerde me haken breien en nog veel meer, je praatte met me over dingen , waar ik het nooit met iemand anders over had .
Ik had dat mijn oudste dochter zo gegund , praten met jou ........over ditten en datten ......
Huilen met jou , om verdriet en verdrietjes .
Misschien doet dat wel het meeste pijn , weten dat er voor haar niet zo een oma zal zijn.

1 opmerking:

Jikkes zei

Wat een heerlijkheid zo'n oma...

Liefs,
Maureen