dinsdag, april 25, 2006

die Noa toch

Ze blijft me verbazen , dat meidje van mij .
Na wat verdrietjes rond al dan niet bij iemand kunnen spelen , had ik mijn prinses bijgebracht dat je, wanneer je verdrietig of teleurgesteld bent dat tegen de persoon zegt en dat het niet de bedoeling is dat je hem/haar omduwt.
Mislukte speelafspraken brachten nl nogal wat frustratie bij mijn meidje teweeg , dwz , de kindjes spraken dan af , zonder dat de mama's het wisten , bij kan haast altijd alles en komt het zo goed als altijd uit , maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen ;)
Soms spreken Noa en een vriendin dan en gaat het niet door en dan is de frustratie groot , zo groot dat Noa uit pure onmacht een duw uitdeeld oid .
Na wat gesprekjes had Noa het door , je moet het gewoon zeggen , gewoon praten ........Ok mama ,dat ga ik doen ;)).
Zo gezegd zo gedaan , vanmiddag ging een geliefd vriendinnetje uit spelen bij een ander kindje. Noa had echter ook al bedacht dat ze samen zouden spelen ;-))
Ze gaat dus voor dat vriendinnetje staan , dat meiske in een ruime kop kleiner en zegt luid en duidelijk , ...... je kan niet bij .... spelen , je moet met mij , anders word ik heel verdrietig .............
Ik stond er bij en keek ernaar .................

Heb me maar snel omgedraaid , want dit was toch niet wat ik bedoelde met je moet het zeggen als je iets niet leuk vind , of misschien toch wel .......
Ik had in elk geval niet deze zinsopbouw voor ogen , maar ja , dat is slecht uit te leggen he , Noa deed precies wat ik wilde , nl praten ........

Ach , zo hebben mijn prinses en ik weer gespreksstof saampjes , hebben we wat te bespreken morgen bij de thee ;-)))

1 opmerking:

Annelies zei

Wat een heerlijk kind is het toch!