maandag, april 10, 2006

Raar

Raar hoor , door de financiele shitzooi waar we maar in blijven hangen is het gewoon erg onwaarschijnlijk dat mijn toch nogal begaafde kiddies nog weer eens lekker een jaar theater /musical kunnen doen , het is nl nogal prijzig, niet duur, maar wel prijzig en voor twee kids met een derde die ook wel wil gewoon even niet te doen ..
Gek genoeg bevind ik me tussen twee groepen mensen die me het allebei kwalijk lijken te nemen dat ik dat jammer vind er verdrietig om ben .
De ene groep vindt dat, omdat ze vinden dat ik niet zo moet zeuren , kids kunnen nou eenmaal niet alles hebben , en de andere groep vindt, dat ik dan maar wat harder mijn best moet doen de centen op tafel te krijgen , want kinderen met een gave moet je wel dat kunnen laten doen waar ze goed in zijn .
( ik doe echter al hard mijn best de ziektekostenverzekeraar te betalen en dat lukt niet eens ;-))

Nou zijn er vast ook bergen mensen die net als ik gewoon balen dat het niet kan , maar ik liep even tegen deze twee soorten op vandaag en daar werd ik erg onzeker van .
Ik vind namelijk ook dat je talenten moet gebruiken , ik vind ook dat je kansen moet krijgen , maar helaas helaas kan dat niet altijd .
En ik , onzekere muts als ik dan ben , ga er van huilen .
Ik wil mijn kinderen zo graag alles geven wat hen helpt een compleet mens te worden , wil ze daarbij ook graag alles geven wat hun talenten voedt, weet dat dat ook best zonder lessen kan , maar voel me weer eens danig verward , het wordt toch echt tijd dat ik hierin eens wat stevigheid ontwikkel !!

2 opmerkingen:

Annelies zei

Is daar stevigheid voor te ontwikkelen? Dat is toch gewoon balen?? Tuurlijk wil je hun talenten ontwikkelen. En dat kost dan helaas weer geld :-((

Irene zei

Daar mag je best om balen joh.
Iedereen wil zijn of haar kinderen kansen geven om hun talenten te ontwikkelen, maar dat kan op vele manieren.
En de dure weg, wie weet kunnen ze die zelf ooit bewandelen, wanneer ze ouder zijn.

Mensen moeten gewoon eens nadenken bij wat ze zeggen en hoe ze het brengen.

Kop op Elly, je doet het gewoon goed, je doet wat je kan. Dat doet iedere ouder en iedere ouder vindt van zichzelf dat hij of zij niet genoeg doet of geeft voor de kinderen.
En dat klopt vaak niet.

Niet huilen lieverd, om wat andere zeggen. Dat is het niet waard!!

Dikke kus
Irene