zaterdag, oktober 06, 2007

een brief aan Xarah

Dag lieve Xaar ,
Hier maar weer eens een brief van je mamala. Tis 6 oktober 2007 , 8 jaar geleden alweer dat wij met jou in Leiden DE operatie afwachten , 8 jaar geleden al weer dan ik je lieve snoetje zag en je mooie lachje.
En dat is best wel raar , dat het gewoon zomaar 8 jaar later is en dat wij er gewoon nog zijn , dat je er een zusje en een broertje bij hebt gekregen , dat Nina je mooie tweelingzus al bijna 9 en een echte derdeklasser is ......

En morgen , morgen is het 7 oktober , en dat is het alweer 8 jaar geleden dat DE operatie niet goed gegaan is , dat jij dood ging , weg , terug naar het licht , ik mis je Xaar , toch echt wel elke dag .
Zopas heb ik weer bloemen opgehaald en morgen breng ik ze bij jou .
Soms kan ik zomaar denken dat ik je zie , even zo naast Nina , net zo blond , alleen een beetje kleiner ......Nina in blauw en jij in rood ;). Daarin heb ik je begraven Xaar , in een mooi rood truitje , met Po en met Lala erop , Heller zou het prachtig gevonden hebben.


Morgen gaan we naar Schoorl Xaar , eerst brengen we bloemen naar je graf en dan gaan we naar het Klimduin , en naar het bos even iets anders dan thuis werk en stress , gewoon even lekker uitwaaien ........
De laatste maanden ben je veel in mijn hoofd en in mijn "zijn" ik voel dat je langswaait af en toe , heel vluchtig en niet meer zo krachtig en stralend als toen , maar toch , je aait als het ware mijn verdriet , knuffelt zachtjes mijn hartepijn.
Ik voel je en weet dat het is zoals het is , dat het goed is , maar toch .......ik had je zo graag hier gehad , gewoon dicht tegen me aan , twee witblonde koppies ipv 1 , twee kindjes bij meester Paul in de klas , ipv 1.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Och Elly, wat verdrietig toch... Veel sterkte. Vandaag, morgen, altijd!
Lieve groet, Sil.

Irene zei

Lieve, lieve Elly,

Een hele dikke knuffel vanuit Hellevoetsluis.
Wanneer Paul en ik morgen het graf van Paulette bezoeken, zal er ook een kaarsje voor jouw Xaartje branden.

Liefs
Irene

Unknown zei

Wat een mooie brief, de afgelopen week heb ik dagelijks aan Xaar gedacht, door het overlijden van mijn achternichtje Noa. (zie mijn weblog) Ik steek vanavond een kaarsje aan voor Xarah, voor Jonne en voor Noa. Ik hoop dat jullie vandaag een fijne dag hebben met de kinds.
Liefs Mariƫlle

Anoniem zei

Lieve Ton en Elly ,
Mijn gedachten en tranen zijn voor jullie , mijn schouder en mijn armen zijn voor jullie ...
Te ver weg , maar in mijn hoofd soms dicht bij ....

Petrouchka

Annelies zei

*knuffel*

Ik weet weer eens niets beters te zeggen...

Marga zei

Hier brand een kaars voor jullie Xaar.
Liefs, Marga