donderdag, oktober 11, 2007

Lied

een mooi lied .


MIJN EIGEN LIED

Eén hart, één ziel, één wereld...
Wat moet ik met één land?
Een kind, een kneus, een kerel
Ze passen in één hand

Als één toon de muziek maakt
Dan makkers, zet de toon
Met één noot die mijn hart raakt
Wordt massa een persoon

Ieder zingt zijn eigen lied
En samen klinkt een volkslied
Maar iedereen hetzelfde
Zo’n lied dat wil ik niet

Eén rijk, één volk – ik ken ze...
Mijn eigen manifest:
Ik hou van alle mensen
Zolang je mij niet pest

Als één toon de muziek maakt
Dan makkers, zet de toon
Met één noot die mijn hart raakt
Wordt massa een persoon

Ieder zingt zijn eigen lied
En samen klinkt een volkslied
Maar iedereen hetzelfde
Zo’n lied dat wil ik niet
Zo’n lied wil ik niet

Geen vijandbeeld, geen jagersbloed
Geen vijandbeeld of vaderland
Geen Nederland of Jaderland
Geen Nepal-Japal, Japan-Neepan
India of Indinee

Ieder zingt zijn eigen lied
En samen klinkt een volkslied
Maar iedereen hetzelfde
Zo’n lied dat wil ik niet

(Tekst Jan Rot)

en hier kan je het luisteren ;)

1 opmerking:

Anoniem zei

Een berichtje voor Merel:

Heey Merel,

Ik hoorde vandaag dat jij het piratenlied gaat zingen bij de lichtjesavond? Leuk!
Heb je al weer zin in morgen? Ik wel hoor! Kunnen we weer lekker gek doen :P
Liefs xx Myrthe