zondag, oktober 07, 2007

Zo raar , zo waar

Dag Jochem Bram
We kwamen hier vandaag voor Xaar, het is haar sterfdag immers , ik zag je graf, een nieuw vers graf en in het voorbijgaan voelde ik dat ik er nog even naar terug wilde zo , ik wist toen nog helemaal niet dat jij het was die daar lag .
Weet je JB , je had een mooi warm plekje in mijn hart , ik denk dat dat plekje even door jou werd aangeraakt toen ik zomaar langs je liep.

En toen stonden wij bij Xaar , we legden bloemen neer en Nina zegt zomaar terloops , mam weet je dat F ze vriend dood is , hij had een brommerongeluk en ik , ik wist meteen dat jij het was JB , zo raar , zo waar .

Stiekum had ik altijd toekomst gedachten over jou JB , ik zag je eigenlijk wel als vriendje later voor Merel oid , of voor Noa , die vond jou leuk , Nina vond je zelfs een beetje ook haar vriend , doordat je op Y haar verjaardag alijd ook leuk met hen was.
Maar dat gaat allemaal niet gebeuren JB , je bent zomaar op weg gegaan naar het licht . Ik hoop dat er gidsen voor je klaar stonden JB , op een of andere manier voel ik verwarring rond jou .
Ik vraag bij deze Xaar JB of ze je helpen wil daar aan de andere kant.

Je graf is een zee van bloemen JB, verdriet hing tastbaar in de lucht , maar ook was het mooi en vredig daar , dat is het er eigenlijk altijd.
De komende week ga ik maar even bij je ouders langs JB , het gat is dan pas groot.
Wat zullen ze je missen man , gewoon door wie je was . 16 jaar is veel te jong .

en als ik aan je denk , zie ik je stoere kop , vol lef en altijd energiek ,
je danste door het leven , alles is jou was een soort van muziek .
dat bruisen en dat borrelen , dat was niet altijd fijn, toch was je een toppie vent , een keileuk joch, jezelf .
Jij was jij en dat was mooi , gewoon zijn wie je was ,ik bewonderde je daarom JB , hoewel het soms ook irri as ;-))

En dat ik het allemaal nu pas hoor , dat heeft gewoon zo moeten zijn , het waarom ervan vraag ik me maar niet af , de kosmos heeft soms zo zijn reden om het te laten passen in het grote geheel .( was die griep daar vast voor bedoeld ;) )
Warme knuf kanjerboy , voor jou en allen jouw missen nu .
Sorry dat ik niet op jou eindfeest was .

3 opmerkingen:

De Tegelaars zei

Wat afschuwelijk allemaal Elly, al die kinderen die niet gemist kunnen worden...........((
Sterkte ermee hoor,

Elly2

Anoniem zei

PPPfff Elly ..Wat schrijf je dit mooi,zo recht uit je hart.Waarom geef je dit niet aan zijn ouders ? Zo een prachtige herinnering aan hun kind.Dat moet ze goed doen.

Anoniem zei

WOW, tot tranen toe geroerd!

Thnx, Wilfred