donderdag, oktober 30, 2008

30 10 08

Ik heb pijn in mijn hoofd en dat is best bijzonder , dat heb ik nl zo goed als nooit .
Waarschijnlijk is alles me wat teveel , gisteren de ouderavond met een thema waar ik verbaasd over was , nog verbaasder was ik over de reacties op dat thema en het meest verbaasd was ik over mezelf dat ik niet gewoon mijn mond hield , dat had ik me nl voorgenomen , helemaal stil zijn.
Een bad met solum olie en veel rescue druppels hielpen me daarbij , hoopte ik ;), zonder het thema te kennen zag ik nl al erg op tegen de ouderavond , dat zijn gewoon dingen die me niet liggen , samen komen met vreemden kost me altijd bergen energie .
Daar ik in mijn maanperiode ben , is mijn energie level wat lager.
Ik ben blij dat ik met de trein was gegaan , autorijden zou het allemaal nog moeilijker hebben gemaakt.

Ik vanmorgen eens te rade gegaan bij wat me nu steeds zo overhoop gooit bij contacten over jongeren , dat gebeurt me nl wel vaker , als ik er over lees , of een gesprek erover hoor .
Ik wil dan graag van alles zeggen , dingen vragen , ben dan reuze benieuwd of wat ik denk te horen nou klopt.

Steeds als het over jongeren gaat , denk ik waar te nemen dat mensen het allemaal vanuit een totaal ander uitgangspunt zien dan ik , ik krijg dan het gevoel dat men met een grauwe bril vol wantrouwen naar jongeren kijkt.
Misschien is de mijne te rose , dat zou zomaar kunnen, toch houd ik liever die rose blik.
Misschien ben ik naïef , maar ik vind rose gewoon een veel mooiere kleur dan grauw grijs , dat is zo kleurloos.

2 opmerkingen:

Annelies zei

Ben ik wel heel benieuwd wat dat thema dan wel was.... En wat er dan over gezegd werd...

Anoniem zei

ja, je hebt gelijk, helemaal gelijk naar mijn idee: wantrouwen, je slaat de spijker op de kop. Terwijl pubers zo ontzettend leuk zijn! Ik ben gek op pubers, je ziet hun wereld opengaan en dat je daar bij mag zijn! Je ziet ook de vruchten van je opvoeding en de moeilijke trekjes van jezelf uitvergroot in je pubers terug, misschien vinden veel mensen het daarom zo confronterend....