vrijdag, oktober 31, 2008

Samhain





Vandaag vieren we het weer, Samhain, het is er een prachtige dag voor .
Vanavond/ Vannacht is het gordijntje tussen de werelden van de geesten en die van het materiƫle een beetje open.
We vieren ook het laatste oogstfeest en het begin , 1 november is de eerste dag van het Keltische nieuwjaar .
De aarde gaat nu rusten , en wij keren naar binnen , kijken achter ons en laten los wat niet meer nodig is , en dan is het een tijd van samenkomen en feesten , straks in de decembermaand , voor mij altijd weer de mooiste maand van het jaar , vol gezellig en fijn.

Ook sta ik vanavond stil bij de doden , morgen is het allerheiligen en overmorgen allerzielen , ook de katholieke kerk heeft zijn dagen die met de mensen van weleer te maken hebben rond samhain.
Ik brand een kaars voor alle mensen die ik mis en in het bijzonder voor Xaar, mijn meisje van weleer.
Ik brand een kaars voor iemand die vannacht zal waken .
Vanavond probeer ik als het droog is ene vuur te maken en vier ik mijn eigen samhain .
Dit keer geen groepsgebeuren helaas , wie weet volgend jaar weer .
We zetten kaarsen voor het raam strakjes , we eten soep en lekker vlees met rijst .
En vanavond zijn we samen en genieten we van elkaar .
Ik heb er zin in , een mooie dag van , vol feest gevoelens vol plezier

1 opmerking:

Anoniem zei

hee, jullie ook! bijzonder gebeuren altijd, he, alleen of met elkaar, 't is goed te vieren en te gedenken!