dinsdag, december 30, 2008

waar is best van baal

De laatste jaren gaat met enige regelmaat een PC waar ik mee werk naar de eeuwige jachtvelden .
Dat is lastig, irritant, vervelend, noem maar op.
Maar vooral ook slecht voor mijn contacten , ik zal wel een mutsje zijn , maar adressen, nummers, afspraken, klantenlijsten , cliƫnten rapporten , alles zit in mijn PC .
Het kost DH steeds uren om alle info weer uit zo en gecrashed systeem te halen en soms lukt dat niet ;((
Nu dacht ik dat dus te hebben opgelost door een NIEUWE PC te kopen afgelopen zomer , geen tweedehandsje geen krijgertje nee, een NIEUWE, iedere twee weken netjes back uppen en er zou niets mis moeten kunnen gaan.
Nou was ik met back uppen wat slordig ( ik had tenslotte een nieuwe PC he ) , tijdens de crash zaten er dus allemaal zaken in die ik echt niet kwijt wilde zoals adressen van klanten en van mensen die ik graag een decembergift zou sturen ;((((( of gewoon een kaartje. Gebackupped had ik zowaar in de voorlaatste week van november nog.....en toch mis ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel adressen , veel afspraken en prutst DH al uren aan het gecrashte gebeuren om al die dingen weer boven water te frutten.
Zonde van de tijd, zonde van de centen en zonde van de energie.

Ik bedacht me vandaag zomaar dat ik daar best van baal en iets zoek om dit te voorkomen , tips zijn welkom ;-) ( en nee iedere dag backuppen , dat is iets wat niet gaat lukken denk ik , daar ben ik niet gedisciplineerd genoeg voor ;( )

3 opmerkingen:

Marrigje zei

Op mijn oude pc, een desktop, had ik een extra harde schijf, waarik dingen die echt niet verloren mochten gaan, op gezet werden. Als de pc dan crached, heb je altijd je backup op de extra harde schijf staan.
Ook erg makkelijk om het weer terug te zetten. En het opslaan van het adres bestand is erg simpel.

Alternatief is een extrerne harde schijf aanschaffen waar je dingen op zet. Je hebt er tegenwoordig die er uitzien als boeken, die je zo in de boekenkast kunt zetten. Erg makkelijk, en betaalbaar.

Niets is zo vervelend dan je bestanden kwijt zijn.

Anoniem zei

Hoi Elly, jij vroeg of wij elkaar kende IRL, maar ik woon helemaal in het zuidwesten van het land en jij in het topje van Nederland, alhoewel ik wel in Petten geboren ben ; )

groetjes

Irene zei

Externe harde schijf lijkt me voor jou een heel goede optie.
Zo raak je geen dingen kwijt en die schijf kan je op willekeurig ieder andere PC weer aansluiten.
Wij hebben een 2e interne harde schijf waar alle backups op staan.