zondag, december 07, 2008

7 december 2e advent

Vandaag staken wij de tweede adventskaars aan.
In gedachten is deze tweede kaars van hoop , van licht voor twee moeders, twee lieve vrouwen die beide veel licht en liefde en hoop nodig hebben en ook voor al die mensen van wie ik het niet weet , maar die ook ieder sprankje licht kunnen gebruiken.

Tweede kaars, ga nu je gang,
want het wachten duurt al lang.
Maar wij blijven zeker weten:
God zal ons toch niet vergeten.

zeggen de kinderen morgen op school als de tweede kaars aangestoken wordt.

Voor mij staat de eerste advent voor moed , moed om door te gaan , ook als het zwaar is , de kleur van die eerste advent is voor mij paars
De tweede advent staat voor gastvrijheid , mijn huis en hart openzetten voor wie daar behoefte aan heeft , delen in wat ik heb , de kleur van deze tweede advent is voor mij rood.

Deze week sta ik daar extra bij stil ...........ik zal bewust mij hart en huis openstellen ......

Geen opmerkingen: