dinsdag, augustus 19, 2008

Gelukt /wat een dag

Tis gelukt , de camera en de PC gaan weer samen door 1 duur , de maagdelijke nieuwe PC , die na een ander moederbord ( again) te hebben gekregen leeg , leger leegst was herkende mijn camera niet en nergens was mijn CD met drivers en software te vinden.
Gelukkig werkt het weer en kon ik eindelijk mijn plaatjes weer kwijt ;-).
Dat was het mooie deze dag ;-)

Verder een enerverende morgen achter de rug , de wekker ging vroeg, erg vroeg , ik zou nl Rens en Merel op dag 1 naar Bergen brengen.
Mooi op tijd zat ik de auto met hond en Heller en Rens en Merel, echter zonder jas , in een floddertje ;-)het beloofde best aardig weer te worden , de zon scheen en jassen hebben we altijd in de auto, toch ??
Rens en Merel bij school afgezet , door gereden naar de klimduin , Heller , ik en Plus de hond zouden lekker naar het bos en dan naar de klimduin ..........
Auto op slot parkeerpapiertje erin tot 11.00 en gaan dan maar ...... haha we hadden nog geen 20 stappen gedaan of de regen stortte zich op ons neer , snel terug naar de auto , daar hebben we jassen , toch ???? eeehhhhh geen jas te bekennen , o neeeeeeeeee, dat is waar ook , ik had de auto helemaal opgeruimd ;-(( , alles hangt weer keurig aan de kapstok , zelfs alle regenjacks ;-(( .

Goedemorgen snel de auto in dus maar en overleggen met mijn peuterzoon, hij wilde bos en klimduin , ik wilde in elk geval niet kletsnat.
Er was nog niets open geen winkel , geen restaurant , dus ik besloot democratisch ;) naar Alkmaar te rijden ( zonde van het parkeergeld )
Daar de auto opnieuw geparkeerd , hond eruit , Heller eruit , in een bodywarmer ( rose ) van Noa en wandelen maar ;-). Op zoek naar een droog plekje waar wij met de hond welkom zouden zijn.
Maar ach , we waren vroeg en Alkmaar komt pas later tot leven .
Dat werd dus windowshoppen in de miezer , de ergste regen was gelukkig over, we hebben de kleine straatje bezocht , die met mijn favo tattoo shop op de Hekelstraat en vervolgens naar de huigbrouwerstraat , een kijkje nemen in de ouderwetse winkel , klompen geklocht , we waren al een poosje aan nieuwe toe ;) en meteen voor Heller ook een paar.
Wat een leuke winkel en wat een lieve dame werkte er. TOP !!

Daarna ging onze tocht naar de Laat, wilde er eens bij Naaldkunst kijken.
Ik zit echter nog een beetje ongelovig na te stuiteren van de onvriendelijk sfeer daar.Wat een koude kikkers daar, de dames hadden vast net door de regen gefietst of zo, ik werd absoluut niet vriendelijk te woord gestaan en op mijn vragen werd kort geantwoord , ik voelde me niet welkom, misschien ben ik verwend geraakt in mijn lievelingswinkel in Hoorn.
Daar ben je altijd welkom, is de sfeer immer gezellig en het personeel vriendelijk en behulpzaam .......
Ach , het zij zo, wij wandelden verder, inmiddels was het droog , Heller had trek, de kochten we een zakje krentenbollen bij bakker BART ;-) en gingen zoetjes aan weer richting auto, bij de supermarkt nog een fels sap gekocht en toen de auto weer in , lekker gedronken en weer richting Bergen. Ruim op tijd stonden we weer bij de school, toch nog wel vochtig van het regenweer.
Een totaal andere ochtend dan gepland , maar wel leuk.
Volgende week Merel eens ophalen en dan maar eens langs bij Finlandia

Geen opmerkingen: