maandag, augustus 11, 2008

tis weer voorbij

Jawel, de vakantie voor de lagere schoolkinderen hier in Noord-Holland is voor bij , helaas.
In dit soort tijden vraag ik me echt waarom ik niet gewoon TO er ben .Ik heb zo een hekel aan die verplichtingen die schoolgang met zich mee brengt en daartegenover een minimum aan wat je kind er leert , echt rendabel is het niet die schoolgang.
Vandaag bracht dat mijn oudste zoon aan het lachen, op de vraag aan kinderen die vandaag weer naar school waren geweest, of het leuk was , antwoorden enkelen , neee saaiiiiii , waarop ik beaamde ja he ;-))
Mijn zoon in een deuk , volgens hem zeggen alle moeders, nee joh, school is niet saai , daar leer je veel ;-)) .

Ik vind het echt jammer, we hebben zo van het vrij zijn genoten, ook Heller zal zijn zusjes missen , daar speelt ie zo graag mee. Morgen komt een speelmaatje dat gaatje vullen , maar de rest van de dagen ga ik maar weer lekker met hem voetballen , tuinieren, boekje lezen etc ...
Ik hoop nog op veel zon en zee, daar genieten we beide altijd zo van ;-) Lekker saampjes naar het strand ;-) en op de terugweg Merel en Rens meenemen misschien , ik heb er nu al zin in ;-)

De eerste paddenstoeltjes heb ik echter ook al gezien ;-) een voorzichtige eerste kijkje in de aankomende herfst. Dat sluit weer helemaal aan bij mijn handwerk bezigheden ;-)) , sokken breien , mutsen en truien, later volgen er vast foto's.

1 opmerking:

Anoniem zei

ja, dat systeem, daar word je niet vrolijk van: weer naar de tijd leven, bah! Hier in Friesland ook al weer een week aan de gang. Zucht....