vrijdag, mei 01, 2009

Bloei en groeien ofwel Beltaine


En vandaag is het niet enkel de dag van de arbeid , nee nee , het is ook Beltaine. Vanavond gaat het vuur in de tuin weer aan.
Ik heb er zin in, onze eigen Beltaine vuur .
Vandaag zitten we precies op de helft van de Lente equinox tot Midzomer .
In de oude tijd was Beltaine een rite om voor vruchtbaarheid en bescherming tegen ziektes te bidden.
Mensen en dieren liepen voor een symbolische reiniging tussen twee grote vuren door.
Volgens de Keltische mythologie kunnen wij , de levenden vandaag aan andere kanten kijken , bijvoorbeeld bij de dryaden , bij de elfen e.d..
Net als bij Samhain is het gordijntje naar andere werelden een beetje open vandaag .
Voor mij is Beltaine het 1e mooie meifeest , we vieren er nog meer , allemaal in het teken van groei en van bloei , heerlijk.
Vandaag doet het weer lekker mee aan het groei en bloeifeest , super.!!

Voor mij persoonlijk geld ook , dat wat tijdens het lentefeest een gedachte was , krijgt nu vorm , plannen worden omgezet in daden. Mijn aum meditaties zijn krachtiger dan ooit , mijn benen stevig op de grond ( in de grond zou ik haast denken )
Aardekracht voedt me, het is een mooie tijd nu, heerlijk om vorm te geven ;-) om te voelen dat het kan, dat er kracht is, om te groeien .

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hee, Elly,
ja, mooi (aardend) feest he; mij geeft het persoonlijk altijd een zeer sterke impuls (kijk ook even op mijn blog als je zin hebt)

Daan zei

wij gaan dit jaar proberen onze eigen Jack in the green te vieren - was altijd een feest waar we naar uitkeken in Engeland. Zien of het lukt dit jaar...