donderdag, juli 21, 2005

donderdag deel 2

En dat was het dan,Nina is geen kleuter meer , vandaag liet ze in een prachtig toneelstukje de kleuterperiode achter zich.
Mijn meisje nam afscheid van de kleuterschool , dat doen ze zoooooooo mooi op de VS. De kinderen speelden het zeven raven spel , daarna kregen ze een cadeautje van de juffies . Voor de mamas en de papas was er ook een glaasje drinken en een koekje. Het was ontroerend, raakte me, vooral ook omdat ik op dit soort momenten haar tweelingzusje naast haar mis. Noa kon weinig met al die aandacht voor haar zus en gedroeg zich "aanwezig" .

Mar dat was het dan dus , al weer een kindje van groot , schoolkind al ;-), ik vind haar nog zo een heerlijke kleuter , bij haar broer en zus was ook er aan toe ;-)) en bij Nina denk ik , oei wat gaat het snel , ik zal het kleutertje Nina missen.

Elly

7 opmerkingen:

Annelies zei

Zou het niet zo zijn dat we bij onze oudste kindertjes elke nieuwe onwikkeling ook nog "leuk" en "spannend" vinden... en ach..er komen nog zoveel kleutertjes na ;-)) Bij de jongsten worden we weemoedig.. willen we ze in ons hart liever nog een tijdje klein houden.... Want ja.. na de jongsten komen ook wij niet meer op de kleuterschool terug. Toch?

Elly zei

Maar Nina is de middelste ;-)), ik denk dat het ook veel met Nina te maken heeft . Nina heeft in tegenstelling tot de andere twee het heeeeel fijn gehad bij de kleuters , Rens en Merel ook , maar die waren duidelijk klaar daar , bij Nina is dat minder zichtbaar terwijl ze echt wel aan school toe is ;-)) en ik hou Nina misschien wel graag klein ;-)) , ze is een heerlijke grietje en kan zo lekker op schoot kruipen .

Annelies zei

Ja, hehe.. ik zou niet weten dat Nina de middelste is??? Maar er komen er "nog" maar 2 achteraan die naar de kleuterschool gaan. Ze heben het bij mij allemaal fijn gehad bij de kleutrers. Behalve Caroline. Alleen kleutert de een hier wat langer dan de ander. Varieert van 1 jaar tot 3,5 jaar...

Elly zei

haha, daar wordt ik nou melig van ;-))) natuurlijk weet je dat , maar ik had meer zoiets van , tjee als ik dat nu al heb , wat moet dat dan wel niet worden met Heller ;-))

Irene zei

Tranen met tuiten denk ik Elly!!
Net als ik bij het afscheid van Christian van de basisschool, 3 weken geleden.

Annelies zei

Elly huilt al tranen met tuiten als Heller náár de kleuterschool gaat....
Om maar te zwijgen over de zondvloed als ie kleuter-af is ;-))
Zelfs Noa op de kleuterschool vindt ze maar niks... Dat gaat nog wat worden, Elly! ;-))

Elly zei

Elly vindt school verschrikkelijk en wilde dat ze een goeie thuisonderwijzeres zou zijn ;-))
Elly ziet ook de meerwaarde van schooliet echt en heeft die ook nooit ervaren , vandaar dat ze haar kindjes het liefste thuis heeft ....... ;-0)