zondag, juli 10, 2005

zondag 10 juli

Het is zondag en heerlijk weer , we hebben zojuist ontbeten in de tuin met de 3 jongsten , Rens slaapt nog en Merel is uit logeren. Wat houd je dan een klein gezinnetje over ;-))
Mooi weer schreeuwt om buiten activiteiten en Ton is dus lekker aan het klussen( schilderen) geslagen , ik heb nog 5 vachten liggen om te wassen en de dagelijkse was mag aan de lijn , dan nog twee jurken naaien ;-)) , kan ook ook buiten, lekker hoor .
Aan het einde van de middag willen we nog een tent opzetten die we hebben gehad , kijken hoe er uit ziet en hoe ie in elkaar steekt . We zullen zien of dat gaat lukken .


Verder wil ik nog bedenken wat ik een goede vriendin voor haar verjaardag wil geven dinsdag , ik hoop dat ik iets leuks kan verzinnen voor in haar nieuwe huis ;-))
En dan nog iets voor Zoe* , mijn piepkleine nichtje die al bijna een jaar geleden terugvloog naar haar oorsprong.
Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik haar kleine snoetje heel zacht aaide , als ik aan haar denk, glijden mijn gedachten als vanzelf ook weer terug naar Xaar, mijn meidje van weleer en dat dat ook zo kort geleden lijkt , terwijl ze 6 geweest zou zijn nu en naar de 1e klas zou zijn gegaan straks en dan mis ik haar weer heeeeeel erg , dan zie ik weer dat eenzame stukje in Nina, haar tweelingzusje .
Zoe* en Xaar* , allebei zusjes van een tweeling, allebei zo gewenst en allebei terug naar waar ze vandaan kwamen of juist door naar een volgende plek ;-) .
Ik mis ons meisje , ik mis ons nichtje , ik mis ook die twee tweelingen .
Ik had ze zo graag groot zien worden samen met hun zussen, maar het is niet .

Mijn gedachten blijven even in melancholie, ik mijmer verder over mensen van nu, die mensen van weleer gaan worden binnenkort, mensen die met nog maar een paar draden aan het hier gebonden zijn.
Mensen die ik nog zoveel gunde . En ik denk ook aan mensen die het moeilijk hebben , mensen die verdrietig zijn of jaloers , wat ook weer een soort verdriet is .
En dan denk ik aan ons , wij hebben het fijn, soms hangen er donkere wolken boven ons huis , maar die wolken gaan altijd weer een keer weg , en dan is er toch weer zon , zoals vandaag , heerlijk weer .......

Elly

1 opmerking:

Irene zei

Ik zit met je mee te mijmeren.
Heerlijk in de zomerzon.