maandag, december 03, 2007

belastingdienst ;-((

Al maanden wachten we er op , een aanzienlijk bedrag wat we te goed hebben , jaja , te goed hebben van de belastingdienst.
Na jaren enkel te hebben betaald kregen we nu eindelijk terug , eerst gemeld door de boekhouder later bevestigd door de belastingdienst zelf .
Het zou binnenkort overgmaakt worden (in april kregen we dat bericht)
En dan ga ik plannen , met een erg krap budget is iedere euro al meer dan welkom voor ie er is en dus besloot ik bepaalde rekeningen van dat bedrag te betalen. En het bedrag kwam niet , de rekeningen moesten wel betaald dus dat deedi maar van ander geld wat weer voor andere rekeningen was etc etc
Na een poosje belden we maar weer eens om te horen dat het echt onderweg was , ja hoor het kwam eraan en we planden weer rekeningen in voor dat geld .......
En ja hoor je raad het al , het kwam niet en we belden weer en het zou weer klaar staan en niks hoor en we belden weer en het zou weer klaar staan en niks hoor ....
En zo gaat dat al maanden dus , verdrietig word ik er van , verdrietig omdat we dus weer een achterstand in rekeningen oplopen ,omdat er deze decembermaand weer nauwelijks geld is ( ik had stiekum gehoopt dat het ze zou lukken om het toch te storten voor 5 december , maar nee dus, tenzij het morgen nog komt )
Ik kan er enkel nog maar om huilen zit al weer weken met de gordijnen dicht en de bel af ......
Voel me een jurk dat ik mezelf niet bij elkaar veeg en verhaal ga halen, maar ben ook gewoon murw , murw van in dit stuk , nu , vandaag dan , morgen misschien weer minder , maar vandaag lukt het niet.

4 opmerkingen:

Annelies zei

Hup meid, in de pen. Mét de wettelijke rente morgen betalen graag!!
(maar dat zal mijn zakelijke stukje dan wel zijn.. ik krijg van onwillige betalers juist energie ;-))

Irene zei

Inderdaad, invorderen met rente met terugwerkende kracht uiteraard!!
(voor dit soort zaken heeft Paul ooit een rechtsbijstand verzekering afgesloten, nou de premie daarvan hebben we er inmiddels al dubbel en dik uit!!)

Anoniem zei

Ik ken het gevoel.....

Als we zelf wat moeten betalen, moet het direct, a lá minute, liefst gisteren, zeker niet morgen.....maar wel NU!

Maar als je geld terugkrijgt.....
Ongelooflijk!!!

Ik hoop dat je het snel zal ontvangen.......ik duim!

Anoniem zei

Hoi Elly,
Ken je deze al: http://www.naaicafe.nl/
Toen ik dat zag moest ik meteen aan jou denken. Dan wat kleinschaliger en bij jou thuis o.i.d.
Wilde ik toch even zeggen.
Groet,
Marijn