zondag, december 30, 2007

onder de aandacht

Graag breng ik even het volgende onder de aandacht , vandaag kreeg ik van een mailmaatje het volgende bericht aangaande de vrije school in Zoetermeer .

Ik wil haar zoveel mogelijk helpen met het vergaren van spullen , op de site van de school lees je ook info over hoe hulp te geven .

Spullen etc kunnen ook naar haar , mail me maar voor haar adres ...











Hallo,



Sommige van jullie weten het misschien al, maar afgelopen vrijdagnacht is de vrijeschool Zoetermeer tot op de grond toe afgebrand. Hoe de brand is ontstaan weet men nog niet maar feit is wel dat er echt helemaal niets meer bruikbaar is, alles is kapot.

Op één ding na: een wollen pop in de vorm van Sint Michaël. Hoe apart, dat juist Michaël die de vuurdraak wist te bedwingen als enige de brand overleeft.

Maar goed, met een pop draai je geen school natuurlijk dus de handen worden ineengeslagen om zo snel mogelijk de school weer te kunnen openen op een nood locatie.



Meer informatie is op de site van de school te lezen:

http://www.vrijeschoolzoetermeer.nl/



Nou is natuurlijk het mooie, maar in dit geval het lastige, van een vrijeschool dat er zo veel meer aanwezig is dan alleen meubilair en leermateriaal.

Al het houten en stoffen speelgoed dat door de jaren heen door ouders, leerkrachten en kinderen is gemaakt is kapot. Alle dingen die door de kinderen gemaakt zijn, alle jaar tafels met bijbehorende poppetjes. Dat zijn dingen die je niet in een dag door een vrachtwagen van een leermiddel bedrijf aan kan laten rukken.



Ik loop sinds kort stage op deze school en ik zou dan ook graag via deze mail een oproepje willen doen aan degene die willen en kunnen helpen. Alle mogelijke hulp is welkom maar omdat we op deze lijst natuurlijk met een gezamenlijke interesse zitten wil ik proberen om via hier en mijn blog zo veel mogelijk handwerk materialen bij elkaar te krijgen.

Voor de kinderen maar ook zodat ik en misschien andere ouders poppen, speel lappen, pitten zakjes en andere dingen voor de kleuters kunnen maken.

Wat zou heel erg welkom zijn?

-Wol, katoen, zijde, etc. In alle soorten en maten maar liever niet synthetisch. Dik of dun, geverfd of ongeverfd, dat maakt niet uit.

-Ongesponnen wol

-Poppen tricot

-naalden, breinaalden, haaknaalden, etc. (hout, metaal of bamboe)

-wol vilt

etc. etc. etc.



Eigenlijk is alles bruikbaar, mits het (voor een groot deel) niet synthetisch is.



Mocht iemand iets aan materiaal willen doneren dan hoor ik het graag, ik ben van plan om zo veel mogelijk te verzamelen en het dan bij de school af te leveren.



groetjes,



P.S. Ook andersoortige hulp is meer dan welkom natuurlijk. Er is zó veel nodig... Alleen het speelgoed voor de drie kleuterklassen is al enorm. Laat staan ook nog al die andere dingen voor de andere klassen.

Geen opmerkingen: